Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό
Ονοματεπώνυμο: Σωτήριος Βαρελάς |
Τίτλος: Επίκουρος Καθηγητής |
Γραφείο: 430 (Κεντρικό Κτίριο) |
Τηλέφωνο: +30 210 414 2209 |
E-mail: svarelas(-at-)unipi(-dot-)gr |
Ο Δρ. Σωτήριος Βαρελάς είναι Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς με γνωστικό αντικείμενο «Στρατηγική Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουριστικών Οργανισμών». Είναι διδάκτορας του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Παραρτήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού για την τεχνολογία στον τουρισμό και τα ταξίδια IT and Travel & Tourism (IFITT). Διαθέτει 15ετή επαγγελματική εμπειρία ως επιστημονικός σύμβουλος σε τουριστικούς οργανισμούς ενώ είναι δημιουργός και διαχειριστής start up επιχείρησης με αντικείμενο τον εικονικό τουρισμό www.netourwork.com. Στο παρελθόν ήταν επιστημονικός σύμβουλος στο Υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει δράσεις διαχείρισης προορισμού σε εθνικό- περιφερειακό επίπεδο και μάρκετινγκ (προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, ψηφιακό μάρκετινγκ, συμμετοχή σε εκθέσεις b2b γεγονότα, fam press trip, διαβουλεύσεις, εμπειρικά προιόντα, δημιουργία ταυτότητας, κα). Έχει συγγράψει και συμμετάσχει σε περισσότερα από 40 μελετητικά έργα που αφορούν θέματα όπως Παρατηρητήρια Τουρισμού, Αειφορία, διαχείριση προορισμών, στρατηγική προορισμών, DMMO, μάρκετινγκ και branding προορισμών. Έχει συνεργαστεί με αρκετά κέντρα ερευνών όπως το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης, τον ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το Εργαστήριο Πολιτικής Αξιολόγησης και Ανάπτυξης Προγραμμάτων και το Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Διδάσκει στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκηση Τουρισμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Από το 2010 έχει διδάξει σε αρκετούς ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς οργανισμούς όπως το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το ΑΤΕΙ Καλαμάτας, το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) και τη Σχολή Πολέμου της Πολεμικής Αεροπορίας. Έχει οριστεί από τη Συνέλευση του Τμήματος ως υπεύθυνος πρακτικής άσκησης των φοιτητών και συντονιστής των ακαδημαϊκών συμβούλων του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών. Ο Δρ. Βαρελάς ήταν ο δημιουργός και συντονιστής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Κέντρου Έρευνας Διεθνούς Τουρισμού του Πανεπιστημίου Neapolis. Επιστημονικές του εργασίες έχουν δημοσιευθεί σε αρκετά διεθνή επιστημονικά περιοδικά ενώ ο ίδιος είναι μέλος στην συντακτική ομάδα αρκετών περιοδικών και συνεδρίων. Αρθρογραφεί συχνά και συμμετέχει ως ομιλητής για ζητήματα που αφορούν τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις.
- ΤΣΚ101. Εισαγωγή στον Τουρισμό – Τουριστική Γεωγραφία (1ο εξάμηνο)
- ΤΣΚ302. Διεθνής Οικονομική και Διεθνής Τουριστική Αγορά (3ο εξάμηνο)
- ΤΣΚ501. Στρατηγικές και Πολιτικές Τουριστικής Ανάπτυξης (5ο εξάμηνο)
- ΤΣΚ801. Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων (8ο εξάμηνο)
- ΤΣΚ615. Σύγχρονα Θέματα Τουρισμού (Επιλογής)
- ΤΣΚ616. Ευρωπαϊκή Τουριστική Πολιτική (Επιλογής)
- ΤΣΚ626. Στρατηγικές για την Ανάπτυξη Τουρισμού Πολυτελείας (Luxury Tourism) (Επιλογής)
- ΤΣΚΠΡΑΚ01. Πρακτικό Μάθημα Ι (Επιλογής)
- ΤΣΚΠΡΑΚ02. Πρακτικό Μάθημα ΙΙ (Επιλογής)
- ΤΣΚΕΡ01-02. Ερευνητική Εργασία (Επιλογής)
Ερευνητικές Εργασίες Δημοσιευμένες σε Διεθνή Επιστημονικά περιοδικά – πρακτικά συνεδρίων με κριτές:
- Varelas S, Tsoupros G.(2024). Key Performance Indicators and Data Envelopment Analysis in Greek Tourism: A Strategic Planning Tool for Destinations and DMMOs. Sustainability. 16(8):3453. https://doi.org/10.3390/su16083453
- Varelas, S. Virtual Immersive Platforms as a Strategic Innovative Destination Marketing Tool in the COVID-19 Era.(2022). Sustainability, 14, 12867. https://doi.org/10.3390/su141912867
- Zouni, G., Hatzimarinakis, S. & Varelas, S. (2022) “Tourism Observatories for measuring the COVID-19 impact on tourism,” Journal of Sustainability and Resilience: Vol. 2 : Iss. 1 , Article 2. DOI : https://digitalcommons.usf.edu/jsr/vol2/iss1/2
- Stroumpoulis, A., Kopanaki, E. and Varelas, S. (2022), “Role of artificial intelligence and big data analytics in smart tourism: a resource-based view approach”, Sustainable Tourism X, WIT Transactions on Ecology and the Environment, Vol. 256, pp. 99-108. https://www.witpress.com/Secure/elibrary/papers/ST22/ST22009FU1.pdf
- Varelas, S., Karvela, P. & Georgopoulos, N. (2021). The Impact of Information Technology and Sustainable Strategies in Hotel Branding, Evidence from the Greek Environment. Sustainability 2021, 13(15), 8543; https://doi.org/10.3390/su13158543
- Apostolopoulos, N., Makris, I., Liargovas, P., Apostolopoulos, S., & Varelas, S. (2021). Building National Branding Strategy in Medical Tourism and Production of Generic Medicines: National Branding and Health. In V. Pistikou, A. Masouras, & M. Komodromos (Ed.), Handbook of Research on Future Policies and Strategies for Nation Branding (pp. 309-323). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-7533-8.ch020
- Varelas, S. & Apostolopoulos, N. (2020). The implementation of strategic management in Greek hospitality businesses and organizations during the economic crisis. Strategic Planning and Management of Tourist Destinations, MDPI Sustainability (ISSN 2071-1050).
- Varelas, S. & Anucin- Vrionis, I. (2020). Disruptive Technologies and Hospitality Entrepreneurs perception’s – Strategic approach of a Greek Destination. SPOUDAI – Journal of Economics and Business , SPOUDAI Journal of Economics and Business, 70 (1-2), pp. 106-116.
- Varelas, S., Kopanaki, E. & Georgopoulos, N. (2020). A Strategic Tourism Knowledge Base for Socio-Economic and Environmental Data analytics – The role of Big Data Analysis. The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection, ISSN 1506-2635, e-ISSN 2658- 1817c2020, 45(1), pp. 69–76, DOI: 10.25944/znmwse.2020.01.6976
- Papageorgiou, A., Kikilia E. & Varelas, S. (2020). Employee training in Athnes luxury hotels and its relation to job efficiency and company loyalty. Journal of Regional Socio-Economics Issue (JRSEI), 10(3).
- Varelas S., Georgitseas P. (2019), Strategic Innovations in Tourism Enterprises through Blockchain Technology, Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Varelas, S. & Belias, D. (2019), Carrying Capacity Assessment for Tourism Development- A Strategic Approach, Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Belias D., Varelas, S. & Kavoura A. (2019), To Be or not to Be? Which is the Case with Robots in the Hotel Industry? Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Giovanis A., Kavoura A., Rizomyliotis, I. & Varelas S.(2019), The impact of perceived value of online booking platforms’ usage on consumer-brand relationships development and brand loyalty. Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Varelas, S.(2019). Netourwork Framework – A New Era in Strategic Innovative Networking System for Tourism Enterprises. Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Flavio T., Borges-Tiago T., Varelas, S. & Kavoura A. (2019), The Effect of Asymmetrical Image Projections on Online Destination Branding, Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Sahinidis A., Stavroulakis D., Kossieri E., Sdrolias, L. & Varelas S. (2019), Entrepreneurial Intention Determinants Among Female Students. The Influence of Role Models, Parent Occupation and Perceived Behavioral Control on Forming the Desire to Become a Business Owner, Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Nechita F., Demeter R., Briciu V.A., Kavoura, A. & Varelas S. (2019), Analysing Projected Destination Images Versus Visitor-Generated Visual Content in Brasov, Transylvania, Strategic Innovative Marketing, Springer.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2017), Competition as a Critical Factor of the Strategic Planning of Hotel Businesses, Journal of Hotel & Business Management, Volume 6: Issue 167.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2017), Strategy Research and Education in the Critical Sector of Tourism – Comparative Assessment at International and Greek Level, Journal of Hotel & Business Management, Volume 06: Issue 01.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2017), Porter’s Competitive Forces in the Modern Globalized Hospitality Sector ‐ The case of a Greek Tourism Destination, Journal of Tourism Research, Review of Tourism Science, Volume 18, pp. 121-131.
- Varelas, S. (2016), Strategy And Innovation For A New Tourism Environment Outside Competition, International Journal of Development Research ,Vol. 06, Issue, 12, pp.10851-10855.
Ερευνητικές Εργασίες Δημοσιευμένες σε Συλλογικούς Τόμους με κριτές:
- Βαρελάς, Σ. και Γεωργόπουλος, Ν. (2016), Διεθνής Ερευνητική Προσέγγιση του Στρατηγικού Μάνατζμεντ στον Τομέα του Τουρισμού και της Φιλοξενίας, Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Γ.Οικονόμου, Κέντρο Ερευνών Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
- Βαρελάς, Σ. και Γεωργόπουλος, Ν. (2012), Ο Ρόλος των Σύνθετών Μονάδων Μεγάλης Κλίμακας στη Βιωσιμότητα και την Περιφερειακή Ανάπτυξη του Ελληνικού Περιβάλλοντος, Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Σ. Καρβούνη, Κέντρο Ερευνών Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Ερευνητικές Εργασίες που παρουσιάστηκαν σε Διεθνή Συνέδρια με κριτές:
- Agoraki, K., Varelas, S., Anastasopoulos. I. & Anastasopoulou. E. (2024), Technology Acceptance Model for Metaverse Applications in the Tourism and Hospitality Industry, 16th International Conference on Economies of the Balkan and Eastern European Countries (ΕΒΕΕC 2024) – EBEEC Annual International Conference.
- Anastasopoulos, I., & Varelas, S. (2023). A Literature Review and Emerging Trends on key Topics of Risks and Challenges Facing Tourism real Estate Investments. In European Conference on Innovation and Entrepreneurship (Vol. 18, No. 1, pp. 39-47).
- Anastasopoulos, I. and Varelas, S. (2022), “A sustainable model of strategic management in modern tourism investments – the case of tourism real estate in Greece”, 9th MT International Academic Business Conference. Global Academic View, December 2022, Paris.
- Konstantopoulou, C. & Sotirios Varelas. S. (2023). Mapping prosperity in relation to tourism and sustainability in a post-pandemic world: A systematic literature analysis. 19th Hellenic Society for Systemic Studies (HSSS) National & International Conference.
- Anucin Vrionis, I. & Sotirios Varelas. S. (2023). Smart technologies and sustainability, the way to develop a Smart destination. 19th Hellenic Society for Systemic Studies (HSSS) National & International Conference.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2016), Measurement of Strategic Management Effectiveness in Tourism Enterprises, International Conference on “ Business Economic, Social Science & Humanities” (BESSH), Tokyo, Japan.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2012), Strategic Destination Management and Branding-The Case of Greece, Proceedings of the 1st International Conference on Destination Management and Branding in the Mediterranean Region «Sustainable Tourism in Times of Crisis» Antalya, Turkey.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2013), Integrated Destination Resorts as Pillars of Sustainability – The Case of Greece, Proceedings of The 1st Annual PSU Phuket International Conference 2012, Multidisciplinary Studies of Sustainable Development, Prince of Songkla University.
- Varelas, S. (2017), Destination Management in Practice, Chair Workshop, 13th. HSSS National & International Conference Systemic Organizational Excellence, Sparta.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2015), Strategic Approach to Tourism Research and Education: The case of Greece, 4th Global Business and Finance Research Conference,Melbourne, Australia.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2014) Strategic Management for Tourism Enterprises Development‘’, Proceedings of ICHLST International Conference on Hospitality, Leisure, Sport, and Tourism.National Law University, Delhi, India. 6-8 February, 2014.
- Varelas, S., Georgopoulos, N., Katsanakis, I., & Chimos, Κ .(2012), Social Networks & Leadership: Towards Leadership 2.0, Presented at the 8th National & International HSSS Conference «Systems Approach to Strategic Management», Thessaloniki.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2011), Strategic Planning for Superior Hotel Performance, Presented at the 7th National & International HSSS Conference «Professional Systemics in Action.
- Varelas, S., Georgopoulos, N. & Katsanakis, I. (2011), Greek Tourism Under Crisis-Strategies, and the Way Out’, Proceedings of the International Conference “Rethinking Business and Business Education in the Age of Crisis, Chios.
- Varelas, S. & Georgopoulos, N. (2010), The Strategic Use of Travel 2.0 and its Importance for the Tourism Sector, Presented at the 6th National & International HSSS Conference «Systemic Approaches in Social Structures», Mytilene.
- Βαρελάς, Σ. και Γεωργόπουλος, Ν. (2021), Θεματικά Πάρκα, Κεφ. Τουρισμός Ειδικού Ενδιαφέροντος Sheela Agerwal, Graham Busby, Rong Huang. Εκδ. Broken Hill.
Οι ώρες γραφείου για το εαρινό εξάμηνο 2023-2024 είναι:
- Τρίτη: 12:00-15:00
- Τετάρτη: 12:00-15:00
Σημείωση: Κατόπιν συνεννοήσεως μέσω e-mail για τον καθορισμό της ακριβούς ώρας και μεθόδου υλοποίησης της συνάντησης.
Για το πλήρες βιογραφικό πατήστε εδώ.