ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ | ||||
Κωδικός Μαθήματος | Τύπος Μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις | 3 / - / - / - |
Πιστωτικές Μονάδες 6 |
X | |
Εξάμηνο Μαθήματος | 3ο | Διδάσκοντες | Αριστέα Σινανιώτη | |
Προαπαιτούμενα | - | |||
Ηλεκτρονικό Υλικό | NAI | |||
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου: | ||||
Ι. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ -Iστορική εξέλιξη τουριστικών πρακτορείων και ξενοδοχείων ΙΙ. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ III. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΕΝΩΣΕΙΣ -Α. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) -Β. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (Π.Ο.Ξ.) -Γ. Ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) -Δ. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.) IV. ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΕΝΩΣΕΙΣ -Α. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (World Tourism Organization - UNWTO) -Β. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδίων (World Travel and Tourism Council - WTTC) -Δ. Η Διεθνής Ένωση Ξενοδοχείων και Εστιατορίων (International Hotel and Restaurant Association - IHRA) -Ε. Η Ενωμένη Ομοσπονδία Ενώσεων Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (United Federation of Travel AgentΑs Associations - UFTAA) -ΣΤ. Η Παγκόσμια Ένωση Τουριστικών Γραφείων (World Association of Travel Agencies - WATA) -Ζ. Το Διεθνές Γραφείο Κοινωνικού Τουρισμού (International Social Tourism Organization - ISTO, άλλως Bureau International Tourisme Sociale - BITS) -Η. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (International Air Transport Association - IATA) -Θ. Ευρωπαϊκές Οργανώσεις και Ενώσεις για τον τουρισμό V. Η ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ (HOTEL CONTRACT) -Α. Έννοια και ουσιώδη στοιχεία της ξενοδοχειακής σύμβασης (hotel contract) -Β. Διάκριση της ξενοδοχειακής σύμβασης από: --1. Τη σύμβαση ξενίας --2. Την ταξιδιωτική σύμβαση --3. Τη μίσθωση ξενοδοχείου ως μίσθωση προσοδοφόρου αντικειμένου --4. Τη σύμβαση διαχείρισης ξενοδοχειακής επιχείρησης (Hotel management) --5. Τη σύμβαση χρονομεριστικής μίσθωσης (Τime - Sharing) -Γ. Μορφές εμφάνισης της ξενοδοχειακής σύμβασης με βάση τον Κανονισμό των σχέσεων ξενοδόχων και πελατών αυτών (άρθρο 8 του Ν. 1652/1986) --1. Σύμβαση αποκλειστικής δέσμευσης, άλλως εγγυημένη ή βέβαιη κράτηση (guarantee, άλλως commitment) --2. Σύμβαση μερικής δέσμευσης ή κατά μερίδιο ή υπό προειδοποίηση (allotment) και ειδικότερες μορφές εμφάνισης αυτής --3.Λοιπές μορφές συνεργασίας μεταξύ ξενοδόχων και τουριστικών πρακτόρων πέραν των ρυθμιζόμενων με τον Κανονισμό των σχέσεων ξενοδόχων και πελατών αυτών ξενοδοχειακών συμβάσεων --4. Η κράτηση με προμήθεια --5. Συμφωνία κατόπιν αιτήματος (on request) --6. Λοιπές μορφές συνεργασίας στο πλαίσιο της ελευθερίας των συμβάσεων VI. ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ -Α. Η νομοθετική ρύθμιση της ξενοδοχειακής σύμβασης --1. Κανονισμός σχέσεων ξενοδόχων και πελατών αυτών (άρθρ. 8 Ν. 1652/1986) --2. Ρυθμίσεις Αστικού Κώδικα -Β. Διεθνή κείμενα, ιδίως ο Κώδικας συμπεριφοράς που διέπει τις σχέσεις μεταξύ διοργανωτών-ταξιδιωτικών πρακτόρων και ξενοδόχων στην Ε.Ε. (ECTAA/HOTREC Κώδικας Συμπεριφοράς) VII. ΤΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ -Α. Έννοια τουριστικού πράκτορα (tour operator) και τουριστικού γραφείου (tour agent) -Β. Έννοια ξενοδόχου (hotelier) – ξενοδοχείου -Γ. Έννοια πελάτη (client) -Δ. Συνήθεις όροι της ξενοδοχειακής σύμβασης -Ε. Γενικοί Όροι Συναλλαγών --1. Διαπραγματευτική ισοτιμία Έλληνα ξενοδόχου και αλλοδαπού τουριστικού πράκτορα; --2. Οι συνήθως τεθειμένοι στην ξενοδοχειακή σύμβαση Γενικοί Όροι των Συναλλαγών --3. Δυνατότητες αποδέσμευσης του Έλληνα ξενοδόχου από επαχθείς, μονομερώς επιβαλλόμενους από τον αλλοδαπό τουριστικό πράκτορα, όρους -ΣΤ. Η χρησιμοποιούμενη στην ξενοδοχειακή σύμβαση γλώσσα -Ζ. Η ρήτρα αποκλειστικότητας VIII. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ -Α. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των συμβαλλομένων στην ξενοδοχειακή σύμβαση μερών --1. Οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του ξενοδόχου --2. Οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του τουριστικού πράκτορα -Β. Νομικός χαρακτηρισμός της τριμερούς σχέσεως μεταξύ ξενοδόχου, τουριστικού πράκτορα και πελάτη αυτού -Γ. Το διαφημιστικό φυλλάδιο ως μέθοδος προσέγγισης πελατείας εκ μέρους των τουριστικών πρακτόρων ΙΧ. ΑΝΩΜΑΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ -Α. Η παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων του τουριστικού πράκτορα -Β. Η παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων του ξενοδόχου -Γ. Η αξίωση του ξενοδόχου απέναντι στον πελάτη του τουριστικού πρακτορείου για φθορές στο ξενοδοχείο Χ. ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Π.Δ. 339/1996 ΓΙΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ (PACKAGED TOURISM) -Α.Μη εκτέλεση της ταξιδιωτικής σύμβασης -Β. Πλημμελής εκπλήρωση της ταξιδιωτικής σύμβασης ΧΙ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΚΡΑΤΗΣΕΩΝ (OVERBOOKINGS) ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΙΙ. Η ΡΗΤΡΑ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΙ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ 1215/2012 ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ 593/2008 ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΧΕΣ (ΡΩΜΗ Ι) |
||||
Προτεινόμενα Συγγράμματα: | ||||
1. Άρτεμις Διβριώτη, Η ξενοδοχειακή Σύμβαση, εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, 2016, 2. Δημήτριος Μυλωνόπουλος, Τουριστικό Δίκαιο, εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, 2016. |